یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر
جشنواره وب و موبایل ایران
everything-you-should-know-about-creatine

کراتین محبوب ترین مکمل دنیای بدنسازی

احتمالا هر چند وقت یکبار وقتی که به باشگاه میروید افرادی در مورد مزایا، معایب کراتین صحبت میکنند و همیشه این سوالات در ذهن برخی افراد باقی مانده است امروز تصمیم گرفتیم یکبار برای همیشه به این سوالات خاتمه بدیم تا شما نیز از مزایای مصرف کراتین بهرمند شوید.

آیا استفاده از کراتین بدون خطر است؟

در حال حاضر کراتین یکی از پر تحقیق‌ترین مکمل‌های حاضر در دنیا میباشد که بررسی‌های زیادی در مراکز تحقیقاتی سرتاسر دنیا برای نحوه تاثیر گذاری بر روی بدن، مزایا و معایب آن انجام شده است و اطلاعات ارزشمندی را درباره‌ی این مکمل محبوب در دنیای بدنسازی به ما داده است، بسیاری از مکمل‌ها بدون آنکه بر روی آنها تحقیقاتی صورت پذیرد در بازار بفروش میرسند اما در مورد کراتین این قضیه کاملا فرق میکند.

مکانیزیم تاثیر کراتین چگونه است؟

کراتین کمک میکند تا سیستم انرژی ATP با سرعت بیشتری بازسازی انجام بدهد و به این معناست که بدن شما در مقابل خستگی مقاوم‌تر میشود، به اینصورت که اگر نهایت خستگی شما در ۸ تکرار باشد پس از مصرف کراتین قادر خواهید بود این عدد را افزایش دهید.

مزایای مصرف کراتین چیست؟

مزیت آشکار کراتین این است که شما میتوانید تعداد تکرار با وزن‌هایی که قبلا تمرین افزایش دهید و یا از وزنه‌های سنگین‌تری نسبت به گذشته استفاده کنید و این به این معناست که شما میتوانید با افزایش فشار بر روی بدنتان در زمان کمتری رشد عضلانی بهمراه قدرت بدنی بیشتری را کسب کنید.

یکی دیگر از مزایای کراتین ذخیره آب درون ماهیچه است که علاوه بر افزایش عملکرد عضلات نتیجه باعث نمایش عضلات پر تر میباشد.

بهترین نوع کراتین چیست؟

بدن هر شخص برای جذب کراتین از طریق روده و تولید ATP به اشکال مختلف کراتین پاسخ میدهد و تنها میتوانید از طریق مصرف اشکال مختلف کراتین بهترین نوع آن برای بدنتان را پیدا کنید، کراتین مونوهیدرات یکی از پرطرفدارترین اشکال و همچنین بسیار آزمایش و تست شده است و همواره موفق نشان داده شده است و برای شروع پیشنهاد میشود از کراتین مونوهیدرات استفاده نمایید.

بهترین زمان مصرف کراتین

مانند اشکال مختلف کراتین که روی هر بدن تاثیری متفاوت دارد زمان مصرف آن نیز با هر بدن متفاوت است، برخی افراد معتقدند بهترین زمان قبل از تمرین و برخی دیگر پس از تمرین را پیشنهاد میکنند.

اگر وعده غذایی پس از تمرین شما حامل مقادیر زیاد انسولین است زمان مناسبی برای مصرف کراتین است و باعث رساندن مواد مورد نیاز به سلول عضلات میگردد.

مقدار کراتین مورد نیاز هر شخص

بدن هر شخص با توجه وزن مقدار متفاوتی از کراتین را نیاز دارد، برای محاسبه کراتین مورد نیاز روزانه میتوانید از محاسبه گر فیتنس پرو استفاده نمایید و تنها در چند ثانیه این عدد را محاسبه کنید.

traps-best-trained-with-back-or-shoulders

→ مطلب قبلی

بهترین زمان تمرین عضله ذوزنقه ای

steroid-cycles

مطلب بعدی ←

[قسمت اول] با انواع دوره های استروئیدی آشنا شوید

در مورد پوریا آریانپور

از بچگی علاقه زیادی به ورزش داشتم و همین علاقه موجب شد از 4 سالگی برم و ژیمناستیک یاد بگیرم، هرچی بزرگتر شدم علاقه مندیم به ورزش های دیگه بیشتر شد و به بسکتبال و فوتبال و کوه نوردی علاقه مند شدم از 3 سال پیش بدنسازی رو شروع کردم و 2 سال رو صرف بدنسازی حرفه ای کردم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!