یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

چگونه بهترین وعده غذایی پیش از تمرین را انتخاب کنیم

  • گردآوری توسط پدرام آریانپور

  • 31 اکتبر 2016

  • 775 مشاهده

  • بدون ديدگاه

یکی از مهمترین وعده های غذایی وعده پیش از تمرین است و میتواند تمرین شما را به یک تمرین فوق العاده سنگین و تاثیر گذار، معمولی و یا یک تمرین ضعیف با تاثیر ساده تبدیل کند. وعده پیش از تمرین میتواند بر روی انرژی کوتاه و بلند مدت شما در حین تمرین تاثیرگذار باشد. همانگونه که شما مواد مغذی را جذب میکنید تمرکز ذهنی و ریکاوری بعد از آن را به همراه دارد.

تمرکز ذهنی در این راه نقشی مهم دارد زمانی که شما به باشگاه می روید هدف شما تمرین با شدت و نتیجه بالا میباشد و هر کم کاری که انجام دهید در امتیاز و نتیجه تمرین تاثیر گذار خواهد بود.

بنابراین از چه مواد غذایی پیش از تمرین استفاده کنیم؟

منبع انرژی مداوم

وعده غذایی پیش از تمرین به شما منبع ثابت خوبی از انرژی را میدهد تا در مدت زمان تمرین شدت را حفظ نمایید. به این معنا که منابع غذایی که دریافت میکنید میزان انرژی ثابتی را به بدنتان برسانند، شما به منابع غذایی نیاز ندارید که سطح قند خون را بطور سرسام آوری بالا ببرد و در مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه سطح قند خونتان سقوط کند.

برای مثال شما نیاز به منابعی از کربوهیدرات طبیعی، فیبر و چربی‌های سالم نیازمندید تا سطح قند خونتان را به آرامی بالا ببرد. سیب زمینی شیرین، سبزیجات و بادام مناسب است.

زود جذب

یکی دیگر از کلیدهای تاثیرگذار در وعده پیش از تمرین، سرعت جذب است. شما نمیتوانید یک وعده غذایی سنگین پیش از تمرین میل کنید و ساعتی را صبر کنید که رفلاکس معده و یا دل دردتان آرام شود و همچنین تمرینی با شدت و توانایی بالا انتظار نداشته باشید زیرا بدنتان در تلاش برای هضم غذاست.

به همین دلیل ماهی وعده پروتئینی مناسب برای پیش از تمرین است، بدلیل ریز بافت بودن با بدنتان سازگار است و براحتی هضم میشود. استیک بدلیل سنگین بودن ممکن است موجب اذیت شدن دستگاه گوارش گردد و حداقل ۶۰-۹۰ نیاز به هضم دارد.

آنتی کاتابولیسم

در نهایت، این وعده غذایی باید بدن شما را پیش از تمرین با مواد مغذی سیر کند و به شما در اثرات کاتابولیک تمرین و بالا بردن ریکاوری پس از تمرین به شما کمک نماید. به همین دلیل منابع پروتئین غنی از لوسین برای ثابت نگه داشتن سطح سنتز پروتئین ضروری است. همچنین کربوهیدرات میتواند نقش یک مامور مبارزه با کاتابولیک را ایفا کند.

در نتیجه، نکات بسیاری برای وعده پیش از تمرین وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. وقتی که شما به باشگاه میروید باید سطح انرژی شما آنقدر بالا باشد که به قول گفتنی بترکونید :دی

در یک مقاله جداگانه به بررسی مکمل های مناسب قبل از تمرین خواهیم پرداخت.

→ مطلب قبلی

۳ اشتباه رایج در تمرینات کمر

مطلب بعدی ←

آووکادو و خواص آن

در مورد پدرام آریانپور

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!