یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

نفخ کردن بزرگترین دلیل محدودیت در دریافت کالری

نفخ کردن مشکلی است که خیلی افراد از اون رنج میبرن مخصوصا زمان حجم گرفتن که کالری روزانه رو افزایش می دهند، برای افزایش حجم عضلانی در مطالب اخیر به اهمیت این موضوع توجه به سزایی شده چرا که دستگاه گوارش در بدنسازی و عضله سازی اهمیت زیادی دارد. اگر شما هم از مشکل نفخ رنج میبرید به نکاتی که در ادامه خواهد شد توجه کنید.

آزمایش بدهید

اگر شاهد این هستید که غذا ها مدام باعث نفخ کردن شما می شود حتما یک مشکلی هست، پس حتما آزمایش بدین تا معلوم بشه که چرا شما نفخ می کنید و به چه چیزهایی حساسیت دارین که موجب نفخ می شود حتی این حساسیت ها موقت هستند و هر چند وقت یک بار عوض می شود برای مثال اگر برای مدت خیلی زیادی سفیده تخم مرغ خوردید پس ممکن است که معده شما حساسیت به آن داشته باشد، بهتر است که هر چند وقت یک بار تست و آزمایش دهید تا از سلامت دستگاه گوارش مطمئن شوید.

خیس کردن مواد غذایی از شب قبل

بعضی اوقات مشکل از طرز پخت غذایی است که میل میکنیم برای مثال برخی افراد پس از خوردن جو و برنج نفخ میکنند و علت آن اسید فیتیک میباشد که با خیس کردن مواد غذایی از شب قبل باعث کاهش آن میشود.

این تنها مثالی بود برای این موضوع که نحوه پخت یک غذا تاثیر بسزایی در هضم آن توسط بدن انسان خواهد گذاشت.

افزایش فیبر

گاهی اوقات علت نفخ کمبود فیبر در دستگاه گوارش است و در بقیه موارد بدن شما توانایی جذب سریع غذا را ندارد. اگر در آینده پس از خوردن غذایی متوجه شدید که آن غذا مدت زمان زیادی است که در معده شما هست و هنوز هضم نشده آن چه که شما نیاز دارید اضافه کردن فیبر به غذایتان است تا سرعت هضم را بالا ببرد. همچنین اگر سرعت هضم غذایی که میل میکنید بالا است میزان فیبر روزانه ای که میل میکنید را کاهش دهید، البته در نظر داشته باشید فیبر یکی از علل میباشد.

دلایلی خیلی زیادی برای نفخ کردن وجود دارد، بعض اوقات ممکنه مقدار زیادی کالری در یک وعده غذایی وارد بدنتان کنید یا تعداد وعده غذایی متعددی در زمان کوتاهی میل کنید، راه حل این دو مشکل کاهش میزان وعده های غذایی و رژیم هوشمندانه است که بدین معناست میزان کالری هر وعده غذایی را محاسبه و هر ۲ – ۳ ساعت یک وعده غذایی داشته باشید.

→ مطلب قبلی

۱۰ اشتباه رایج اما قابل اجتناب در تمرین

مطلب بعدی ←

ابتدا عضلات را فعال کنید

در مورد پدرام آریانپور

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!