یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

مصاحبه با Ulisses Jr

  • ترجمه توسط محمدعلی باقریان

  • 16 ژوئن 2016

  • 2306 مشاهده

  • يک ديدگاه

الیسس جی آر یکی از پرآوازه‌ترین بدنسازان در عصر حاضر ماست او یکی از زیباترین بدن‌ها را میان بدنسازان دارد وی برنده ۴ بار ماسل منیا نیز میباشد. شما را بیشتر از این منتظر نمیزارم این شما و مصاحبه با  Ulisses Jr.

مشخصات کلی
  • قد: ۱۷۸ سانتی‌متر
  • وزن: ۹۵ کیلوگرم
  • سن: ۳۵ سال

آشنایی با بدنسازی

در دوران نوجوانی همیشه فعال بودم و علاقه زیادی به ورزش داشتم اما هیچوقت به رژیم غذایی اهمیت خاصی نمیدادم. در اصل ورزشکار بودنم باعث شده بود که بدنی کات و عضلانی داشته باشم اما نسبت به هم رده‌های
خودم جسه کوچکتری داشتم. کوچک و ضعیف بودنم باعث شد که وارد بدنسازی بشم و این راه رو ادامه بدم.

آیا با چالش و یا شرایط خاصی در دوران بدنسازی رو به رو شدین؟

بله، بدن من سخت حجم میگرفت و در ابتدا حجم گیری آهسته‌ای داشتم. اول بسیار خسته کننده بود اما وقتی که بیشتر در مورد مواد غذایی و مکملها مطالعه کردم، سعی کردم رژیم غذایی رو در الویت اول قرار بدم و زندگی‌ام رو
هم براساس اون برنامه ریزی کردم تا بهترین باشم. برای چی کاری که نمیخواهید بهترین باشید رو باید انجام بدین؟ هدفت چیه؟

چه چیزی مشوق اصلی شماست و شما رو در این راه کمک میکنه؟

انگیزه من از چندین منبع متفاوت سرچشمه میگیره. از عقیده شخصی خودم در بهترین بودن، از خانواده و دوستان که من رو باور دارند، بدنسازان قدیمی و طرفدارانم.

interview-with-ulisses-jr-2

هدف شما چیه؟ یک سال آینده خودتون در چه مرحله ای میبینید؟

من به تمام اهدافی که از بدنسازی میخواستم دست پیدا کردم. در بیش از ۱۰ مسابقه مقام اول رو کسب کردم، بیش از ۵۰ نشریه، آموزش چندین شخصیت نامدار و فیزیوتراپ برند Reebok بهترین باشگاه در اروپا هستم. هدف بعدی من تشویق مردم در سطح تجاری است. برای مثال شرکت در برنامه های تلویزیونی یا حتی بازیگری در فیلم ها.

فلسفه شما از تمرین چیست؟

برنامه تمرینی من بر اساس حرکت های ترکیبی برنامه ریزی شده چون بدنم بهترین واکنش رو نسبت به این گونه تمرین ها داره. همچنین سوپرست‌ها و دراپ ست‌ها باعث میشه تا ضربان قلبم و همچنین پایداری بدنم افزایش
پیدا کنه.

برنامه کامل

دوشنبه: پا
  • اسکات پا هالتر: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • پرس پا: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • ساق پا: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • جلوپا ماشین: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • پشت پا ماشین: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • پشت پا ددلیفت: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • ساق پا نشسته: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • حرکت پایانی= لانگز هالتر: ۱۰۰ تکرار
سه شنبه: زیربغل و پشت
  • ددلیفت هالتر: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • بارفیکس از جلو: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • زیربغل دمبل تک خم: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • قایقی سیمکش: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • زیربغل سیمکش: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • فیله کمر: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • حرکت پایانیپلاور دمبل: ۱۰۰ تکرار
چهارشنبه: سینه
  • پرس بالا سینه هالتر: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • پرس سینه هالتر: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • قفسه سینه دمبل: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • قفسه زیر سینه دمبل: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • پرس سینه دمبل دست جمع موازی: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • حرکت پایانیکراس اور: ۱۰۰ تکرار
پنج شنبه: سرشانه
  • پرس سرشانه نظامی: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • نشر دمبل جانب: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • سرشانه دمبل آرنولدی: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • نشر دمبل از رو به رو: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • نشر دمبل جانب خم: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • شراگز دمبل: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • حرکت پایانیکول هالتر: ۱۰۰ تکرار
جمعه: جلوبازو و پشت بازو
  • جلوبازو هالتر: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • جلوبازو هالتر دست برعکس: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • پرس پشت بازو هالتر: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • جلوبازو دمبل چکشی: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • پشت بازو سیمکش طناب: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • جلوبازو لاری هالتر خم: ۵ ست ۱۲-۱۵ تکرار
  • دیپ: ۵ ست
  • حرکت پایانیساعد
شنبه: انتخاب یک عضو ضعیف و تمرین دوباره آن
یک شنبه: استراحت

روش مورد علاقه شما برای هوازی چیست؟

بدن من نسبت به روش HIIT واکنش خیلی خوبی رو نشان میده. همیشه ۱۵ دقیقه بعد از تمرین این نوع هوازی رو انجام میدم.

تمرین روتین هوازی:

interview-with-ulisses-jr

۱۵ دقیقه HIIT با تردمیل یا دستگاه پله(Stairmaster) میباشد. ۱ دقیقه دویدن و ۱ دقیقه راه رفتن. برای افزایش شدت هوازی زمان استراحت از ۱ دقیقه را به ۴۵ ثانیه یا ۳۰ ثانیه براساس احساس بدنیم کاهش میدهم.

رویکرد شما نسبت به رژیم غذایی چگونه هست؟

رژیم غذایی کلید اصلی است! در این مرحله از بدنسازی داشتن یک بدن کات و زیبا بدون یک برنامه غذایی غیرممکن خواهد بود. طبیعت، تغذیه من هست برای همین همیشه سعی در مصرف مواد غذایی ارگانیک شده دارم. بیشتر
مصارف من گیاهان طبیعی، مکملها و مواد مورد نیاز رشد میباشد.

نمونه ای از رژیم غذایی:

وعده اول: ۴۰ گرم پروتئین وی بهمراه یک لیوان چای سبز.
وعده دوم: ۶ عدد سفیده تخم مرغ، نصف لیوان جوانه گندم، نصف گریپ فروت و یک اسکوپ بی سی ای ای.
وعده سوم: ۴۰ گرم پروتئین وی.
وعده چهارم: ۱۷۰ گرم سینه مرغ بهمراه نصف لیوان برنج.
وعده پنجم: ۱۷۰ گرم تن ماهی، ۱ لیوان اسفناج، یک موز کوچک و روغن کتان.
وعده ششم: بعد از تمرین (۵۰ گرم پروتئین وی، یک اسکوپ ویتارگو، یک اسکوپ گلوتامین، یک اسکوپ بی سی ای ای، مولتی ویتامین و ویتامین سی)
وعده هفتم: ۱۷۰ گرم ماهی تیلاپیا، ۲ عدد سیب زمینی شیرین، ۱ لیوان اسفناج.
وعده هشتم: ۲ اسکوپ پروتئین شیر(کازئین)، ۱ عدد روغن ماهی و یک اسکوپ گلوتامین.

۳ توصیه کلی شما برای کسانی که میخواهند در این عرصه موفق شوند چیست؟

تصور: ابتدا فیزیک بدنی مورد علاقه خودتون رو تجسم کنید و اهدافتون رو براساس اون برنامه ریزی کنید.
تمرکز: هنگامی که وارد باشگاه میشود ۱۰۰ درصد تمرکز و حواستان را بر روی تمرین خود قرار دهید.
برنامه غذایی: به تمرین خودتان با غذاهای غیر سالم خیانت نکنید.

نقل قول(Quote) مورد علاقه ات چیست؟

بعضی از افراد در دنیای آرزوها زندگی میکنند , بعضی هم با دنیای واقعی روبرو میشوند اما عده ای هستند که دنیای اولی را به دومی تبدیل میکنند.

→ مطلب قبلی

بیوگرافی دکستر جکسون

مطلب بعدی ←

مصاحبه با لازار آنجلو

در مورد محمدعلی باقریان

ورزش رو از بچگی خیلی دوست داشتم اما پدر و مادرم از شوق من به رشته های ورزشی ترس داشتن چون درس براشون الویت اول زندگی من بود. از 15 سالگی به بعد والیبال رو شروع کردم اما به یکسال طول نکشید که ولش کردم و یکماه بعد به ورزش رویاهام یعنی تیراندازی روی آوردم و موفقیت های زیادی کسب کردم. کار با سلاح سرد و دفاع شخصی، تپانچه و سلاح های گرم روسی و آمریکایی و البته شکار از جمله فعالیت های من در این زمینه بود که تا امروز هم در این زمینه فعالیت میکنم. همیشه ظاهر برام خیلی مهم بود و سعی کردم به ظاهر بدنم بیشتر برسم چون بدنی چاق و پر از چربی داشتم برای همین بدنسازی رو شروع کردم اما تا 18 سالگی فقط تابستون ها این رشته رو انجام میدادم و علاقه خیلی زیادی نداشتم. بعد از مهاجرت با جناب محسنی آشنا شدم که زندگی من رو متحول کرد و علاقه من به این رشته چند برابر شد برای همین بطور حرفه ای شروع کردم و در حال حاضر بیشتر وقت زندگیم رو صرف این رشته کردم و میکنم که شاید روزی به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنم.

یک دیدگاه برای “مصاحبه با Ulisses Jr

  1. صالح

    ممنون از سایت خیلی خوب و مفیدتون،استفاده بردیم،عالی بود♥

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!