یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

مزایای تمرین با وزنه

کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان

تمرین با وزنه، حجم عضلاتتان راافزایش می‌دهد، و باعث می‌شود فشار بیشتری به استخوان‌هایتان وارد شود. البته فشار مفید که بدنتان را آماده‌ی ساخت و تقویت استخوان می‌کند. هرچقدر استخوان‌هایتان قوی‌تر باشد، کم‌تر دچار شکستگی می‌شوند.

بر اساس تحقیقات دانشگاه آریزونا، یکی دیگر از مزایای تقویت و ساخت استخوان از طریق تمرین با وزنه، کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان است.

قوی‌تر شوید

حتما نباید یک قهرمان بدن‌سازی باشید تا از مزایای قوی‌تر شدن با وزنه بهره ببرید. افزایش قدرت می‌تواند به تمام سنین منفعت برساند. همین که سنتان بالاتر می‌رود، عضلات قوی‌تر به شما اجازه خواهند داد تا فعالیت‌های روزانه‌تان، مثل بلند کردن کیسه‌های خرید سنگین یا جابجایی سبد لباس‌های چرک، را راحت‌تر انجام دهید. یا اگر کودک خردسالی دارید، بدون زحمت بغل و حملش کنید.

چربی سوزی

عضلاتی که به واسطه‌ی تمرین با وزنه تشکیل می‌شوند، سوخت و ساز کلی بدنتان را می‌افزایند. این بدین معنی است که حتی هنگامی که استراحت می‌کنید، کالری بیشتری می‌سوزانید و این را مدیون حجم بیشتر عضلاتتان هستید.

کسانی که هم تمرینات هوازی انجام می‌دهند و هم سه روز در هفته به باشگاه بدنسازی می‌روند، بصورت میانگین۳ کیلوگرم چربی بیشتری نسبت به افرادی که با وزنه تمرین نمی‌کنند، می‌سوزانند. اگر فکر می‌کنید کاهش ۳ کیلوگرم ارزشمند است، پس بهتر است هرچه سریع‌تر به سراغ وزنه‌ها بروید.

→ مطلب قبلی

۱۰دشمن طبیعی چربی ها و چاقی

مطلب بعدی ←

اسرار تمرین سرشانه رونی کلمن

در مورد سالار محسنی

در بیست و سومین سال زندگیم هستم و لیسانس تربیت بدنی دارم، علاقه بسیار زیادی که از نوجوانی به بدنسازی داشتم باعث شد سال 90 و 91 در مسابقات 70 کیلوگرم تهران و کرج نفر اول بشم و مقام اول کشوری و سوم انتخاب جهانی در شهر مشهد مقدس را بگیرم. و همچنین سال 92 در تیم ملی wbff ایران در دسته +75 کیلوگرم حضور پیدا کنم. در حال حاضر مربیگری درجه 2 و 3 و داوری درجه 3، مربی و داور بین المللی ifbb و همچنین مربیگری بدنسازی ورزش های رزمی و کشتی را دارم و خارج از دنیای ورزش یک معمار هستم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!