یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر
جشنواره وب و موبایل ایران
balsamic-roasted-chicken-and-vegetables

مرغ و سبزیجات کبابی با سرکه بالزامیک

فیبر کلید اساسی برای احساس سیر بودن و رضایت شکم میباشد، با طرز تهیه مرغ و سبزیجات کبابی با سرکه بالزامیک علاوه بر شما ظرف غذا نیز راضی خواهد بود. سرکه بالزامیک در این طرز تهیه وظیفه‌ی مزه دار کردن را دارد و طعمی فوق العاده به مرغ و سبزیجات میدهد، این ظرف خوشمزه حاوی ۸ گرم فیبر در هر سرو میباشد.

زمانی که ظرف غذا را از فر در آورده و بر روی میز قرار میدهید تمام خانواده هر جای خانه که باشند به آشپزخانه می آیند و منتظر سرو غذا میشوند.

مواد مورد نیاز

  • ۱۱۳ گرم سینه مرغ بدون استخوان برای هر نفر
  • ۲ عدد سیب زمینی شیرین کوچک، پوستش را پاک کنید و مکعب مکعب خرد نمایید
  • ۱ عدد بزرگ هویج، پوستش را پاک کنید و مکعب مکعب خرد نمایید
  • ۱ عدد پیاز، چهار قسمت شود
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ قاشق غذاخوری رزماری تازه خرد شده
  • ۱/۲ قاشق چایخوری نمک
  • فلفل سیاه به مقدار لازم

برای مزه دار کردن مرغ

  • ۱/۴ کاسه سرکه بالزامیک
  • ۱/۴ کاسه شیره درخت افرا
  • ۱ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

طرز پخت

  1. ابتدا مواد لازم برای مزه دار کردن را درون یک ظرف ریخته و خوب باهم میکس کنید و سپس درون ظرفی مناسب ریخته و سینه مرغ را درون آن قرار دهید و حداقل ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود(پیشنهاد میشود حداکثر ۱ شب بماند تا مزه دار شود)
  2. فر را روشن کرده در دمای ۲۰۴ درجه سانتیگراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت قرار دهید.
  3. در ظرفی بزرگ سبزیجات، رزماری و روغن زیتون ر ریخته و با هم مخلوط کنید.
  4. سبزیجات را بر روی ظرف نچسب قرار داده(برای جلوگیری از چسبیدن کمی روغن اسپری کنید) و طوری بچینید که تمام سبزیجات بر روی یک سمت باشند و سپس با نمک و فلفل مزه دار کنید. سپس بمدت ۳۰ دقیقه داخل فر گذاشته تا قهوه ای و نرم شوند.
  5. پس از ۳۰ دقیقه با یک کفگیر سبزیجات را برعکس کنید تا ست دیگر آن هم پخته شود، حال سینه مرغ را در وسط ظرف قرار دهید و با مقداری نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید.
  6. بمدت ۲۸ – ۳۰ دقیقه اجازه دهید مرغ و سبزیجات پخته شود و چنگال داخل آنها براحتی فرو رود میتوانید دمای فر را روی ۷۳ درجه سانتی گراد یا ۱۶۵ درجه فارنهایت قرار دهید.

نوش جان 🙂

ارزش غذایی

مقدار سروینگ: 4 سرو

مقدار کل: 1 سینه مرغ و 3/4 کاسه سبزیجات

مقدار هر سرو
کالری 356
چربی کل 6 گرم
کربوهیدرات 51 گرم
پروتئین 26 گرم
فیبر 8 گرم
mexican-low-carb-pizza

→ مطلب قبلی

پیتزا کم کربوهیدرات مکزیکی

basic-protein-pancakes

مطلب بعدی ←

پنکیک پروتئینی ساده

در مورد پوریا آریانپور

از بچگی علاقه زیادی به ورزش داشتم و همین علاقه موجب شد از 4 سالگی برم و ژیمناستیک یاد بگیرم، هرچی بزرگتر شدم علاقه مندیم به ورزش های دیگه بیشتر شد و به بسکتبال و فوتبال و کوه نوردی علاقه مند شدم از 3 سال پیش بدنسازی رو شروع کردم و 2 سال رو صرف بدنسازی حرفه ای کردم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!