یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

فواید دویدن برعکس

دویدن برعکس که غالبا در برنامه ریزی تمرینی ورزشکاران حرفه ای گنجانده میشود میتواند با درگیر کردن عضلات کم کارتر در زندگی روز مره و تقویت بیشتر آنها موجب جلوگیری از آسیب دیدگی گردد.

دویدن برعکس برای ورزشکاران رشته های فوتبال، بسکتبال، تنیس و …که در حین مسابقات ورزشی، مسافتهایی را به صورت برگشت به عقب باید طی کنند بسیار حائز اهمیت است زیرا این نوع تمرین میتواند باعث افزایش تعادل و کارایی بهینه حرکات رو به عقب و هم چنین کاهش زمان عکس العمل گردد.

این نوع دویدن باعث افزایش بهینه فعالیت های قلبی – عروقی میشود و در ضمن تا ۳۰ بیشتر از دویدن به سمت جلو انرژی مصرف میکند.

برای انجام این نوع تمرین باید مراقب باشید که در هنگام تغییر مسیر دچار آسیب نشوید زیرا احتمال زمین خوردن در این مواقع زیاد است.

برای انجام دادن این نوع دویدن حتما نیازی نیست که ورزشکار حرفه ای باشید، همه افراد با رعایت استاندارهای خاص میتوانند از مزایای این نوع از الگوی دویدن بهره مند گردند.

همچنین این نوع دویدن میتواند تمرین مناسبی برای انقباضات بیشتر عضلات ساق پا و سینه ای بزرگ میباشد.

ذکر این نکته ضروری است که در هنگام استفاده از تردمیل برای انجام این نوع تمرین، بهتر است در ابتدای یادگیری دسته های کناری تردمیل را بگیرید و با راه رفتن خیلی آرام به صورت برعکس این مهارت را تمرین کنید.

→ مطلب قبلی

۱۵ نکته تغذیه برای ورزشکاران

مطلب بعدی ←

در مورد واریس بیشتر بدانید

در مورد سالار محسنی

در بیست و سومین سال زندگیم هستم و لیسانس تربیت بدنی دارم، علاقه بسیار زیادی که از نوجوانی به بدنسازی داشتم باعث شد سال 90 و 91 در مسابقات 70 کیلوگرم تهران و کرج نفر اول بشم و مقام اول کشوری و سوم انتخاب جهانی در شهر مشهد مقدس را بگیرم. و همچنین سال 92 در تیم ملی wbff ایران در دسته +75 کیلوگرم حضور پیدا کنم. در حال حاضر مربیگری درجه 2 و 3 و داوری درجه 3، مربی و داور بین المللی ifbb و همچنین مربیگری بدنسازی ورزش های رزمی و کشتی را دارم و خارج از دنیای ورزش یک معمار هستم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!