یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

عضله سازهای سبز

شاید در نگاه اول ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما در ادامه خواهید دید که چگونه با اضافه کردن این عضله سازهای سبز می توان به اهداف تمرینی‌تان برسید.

بعضی از این سبزیجات سر شار از پروتئین، کربوهیدرات‌های پیچیده و اسیدهای چرب امگا۳ که عملکرد عروق برای اکسیژن رساندن به عضلات در حال کار بهبود می بخشد، هستند.
علاوه بر این ها مبدل‌های انرژی مانند ویتامین‌های گروه ب، منگنز، منیزیم، آهن و مس نیز در این خوراکی های مفید به وفور یافت می شوند.
این ریز مغز ها به سوخت و ساز کربوهیدرات‌ها کمک میکنند تا انرژی کافی برای تمرین را فراهم آورند تا از ذخیره آنها به شکل چربی جلوگیری شود.
همچنین وجود کربوهیدرات های گیاهی و ویتامینC موجود در آنها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می کند.
پس استفاده از این خوراکی های سبز نه تنها به عضله سازی و بهبود عملکرد ورزشی شما کمک می کنند بلکه برای حفظ سلامتی‌تان نیز مفید هستند.
میتوانید با توجه به اهداف ورزشی‌تان برخی از این سبزیجات را انتخاب کرده و در برنامه غذایی روزانه‌تان میل کنید.

کاهو

کاهو در بین گیاهان بیشترین مقدار فولات و منگز را دارد که کاملا مطابق با نیاز افرادی است که به دنبال داشتن بدن‌های متناسب هستند.

فواید:

فولات با کمک به سنتز پروتئین ها و کربوهیدرات ها باعث افزایش توان تمرینی‌تان میشود.
این ماده همچنین موجب افزایش تعداد گلبول های قرمز خون که وظیفه حمل اکسیژن به عضلات را دارند میشود.
اکسیژن بیشتر به معنی توان انجام تمرینات پرفشار تر است. در واقع کمبود فولات باعث خستگی عضلانی و ذهنی می شود.
منگز نقش مهمی در سوخت و ساز چربی ها و کربوهیدرات ها، عملکرد تیروئید، حفظ بافت های نرم، تنظیم قند خون و عملکرد هورمون‌های جنسی دارد که همه این ها برای داشتن اندامی متناسب، حائز اهمیت هستند.

اسفناج

محبوب ترین و پر طرفدارترین سبزی در جهان است که از لحاظ ریز مغذی ها، غنی‌ترین گیاه محسوب میشود.
اسفناج می تواند به تنهایی همه‌ی نیاز های ورزشی شما را برآورده کند و به شما نیرو بخشد.

فواید:

اگر روزانه ۱ الی ۲ لیوان اسفناج میل کنید توان هوازی تان به شدت افزایش می یابد زیرا این گیاه سر شار از نیتریک اکسیدهای پیچیده است.
این ترکیبات با باز کردن عروق خونی باعث خون رسانی و جریان سریع تر اکسیژن و مواد غذایی به سلول ها می شوند.
همچنین میتوکندری های بدن را تقویت کرده تا تامین انرژی سریع تر رخ دهد.

کلم بروکلی

از این گیاه بیشتر برای تزئین سالاد ها و سوپ ها استفاده میکنیم ، اما کلم بروکلی خود به تنهایی یک غذای “فوق العاده” است.
تا کنون بیش از ۳۲ فاکتور از بین برنده بیماری های مختلف در این گیاه سبز شناسایی شده است.
یکی از این فاکتور های ماده ای به نام “کوئرستین” است که باعث از بین بردن رادیکال های آزاد و التهابات بافتی میشود.

فواید:

کوئرستین باعث افزایش استقامت در تمرین و ویتامین K موجب بهبود خون رسانی به بافت های عضلانی و دفع مواد زائد از سلول ها میشود.

برگ چغندر

این گیاه هم خانواده اسفناج بوده و منبع غنی ویتامین های A ,E ,K و C و عناصری مانند منگنز و منیزیم، آهن و پتاسیم و نیز فیبرهای رژیمی است.

فواید:

این برگ سبز با از بین بردن رادیکال های آزاد باعث کاهش التهاب‌های بافتی و در نتیجه ریکاوری سریع عضلات می شود

→ مطلب قبلی

بهترین خوراکی ها برای افزایش قدرت عضلات

مطلب بعدی ←

۷ روش برای بهبود حرکت اسکوات

در مورد سالار محسنی

در بیست و سومین سال زندگیم هستم و لیسانس تربیت بدنی دارم، علاقه بسیار زیادی که از نوجوانی به بدنسازی داشتم باعث شد سال 90 و 91 در مسابقات 70 کیلوگرم تهران و کرج نفر اول بشم و مقام اول کشوری و سوم انتخاب جهانی در شهر مشهد مقدس را بگیرم. و همچنین سال 92 در تیم ملی wbff ایران در دسته +75 کیلوگرم حضور پیدا کنم. در حال حاضر مربیگری درجه 2 و 3 و داوری درجه 3، مربی و داور بین المللی ifbb و همچنین مربیگری بدنسازی ورزش های رزمی و کشتی را دارم و خارج از دنیای ورزش یک معمار هستم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!