یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

سیستم تمرین تقلبی cheating system

  • گردآوری توسط سالار محسنی

  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

  • 272 مشاهده

  • بدون ديدگاه

سیستم تمرین تقلبی(cheating system) توسط جو ویدر در سال ۱۹۵۴ میلادی معرفی گردید‌. ساده ترین تعریف این نوع سیستم، استفاده از سایر عضلات بدن بجای یار کمکی است.

مثلا در حرکت جلوبازو هالتر وقتی با انجام مثلا ۸ تکرار به ناتوانی رسیدید و ۲،۳ تکرار آخر را قدری به کمک عضلات شکم و پاها انجام دادید از این سیستم استفاده کرده و به همین خاطر به این روش تمرینی، سیستم ضربه زدن هم می گویند.

نکته مهم این است که نباید تمرین به این شکل عادت و شیوه همیشگی تمرین ورزشکار باشد و همچنین استفاده از این روش برای افراد مبتدی بدلیل احتمال آسیب خطرناک و ممنوع میباشد و ورزشکار باید وزنه ای انتخاب کند که با فشار بر عضله اصلی تمرین را به اتمام برساند.

نکته:

  • این روش بیشتر در دوران حجم مورد استفاده قرار میگیرد.
  • استفاده از این روش برای حرکاتی مانند اسکات،لیفت،سلام ژاپنی،ممنوع می باشد.
  • افرادی که مشکلات ستون فقرات در ناحیه کمری دارند از این روش نباید استفاده کنند
  • ورزشکار حداکثر دو الی سه تکرار مجاز به ضربه زدن میباشد.

مثال:

استفاده از نیروی پا برای بالا بردن در حرکت پرس سرشان یا استفاده از نیروی کمر در حرکت قایقی.

زمان استفاده از این روش:

در نقطه توقف یعنی جایی که بیشترین مقاومت در برابر انجام حرکت ایجاد میگردد این تکنیک کاربرد دارد.

لازم به ذکر است که حفظ فرم صحیح بدن و حرکت الزامی است و بخش اعظم تمرینات باید در فرم صحیح اجرا شود و زمانی که فرد دیگر قادر به انجام تکرار نباشد باید از ضربه زدن استفاده کند نه تمام تکرار ها را ورزشکاری میتواند ازین روش استفاده کند که دارای سابقه تمرینی بالا،قدرت و حجم مناسب و هماهنگی عصبی -عضلانی مناسب باشد.

تاکید این تکنیک در عمل تاکید بر بخش منفی یک تکرار می باشد.یعنی ضربه زدن و بالا آوردن به یک باره و پایین اوردن (بخش منفی) بدون کنترل هیچ تاثیری ندارد‌

توصیه زمانی بخش منفی ۵-۱۰ ثانیه و بسته به مقدار وزنه و تعداد تکرار ها متغیر میباشد.

نکته:
  • ورزشکاران مبتدی به تقلید از ورزشکاران با سابقه تمام تکرار ها رو ضربه ای اجرا میکنند که کار غلطی است.
  • هیچگاه از روش و نوع تمرینات افراد با سابقه تقلید نکنید.
  • قبل از انجام این روش حتما خوب مراحل گرم کردن بدن را انجام دهید.

→ مطلب قبلی

سیستم تمرین پیش خستگی

مطلب بعدی ←

معرفی انواع تمرینات ورزشى

در مورد سالار محسنی

در بیست و سومین سال زندگیم هستم و لیسانس تربیت بدنی دارم، علاقه بسیار زیادی که از نوجوانی به بدنسازی داشتم باعث شد سال 90 و 91 در مسابقات 70 کیلوگرم تهران و کرج نفر اول بشم و مقام اول کشوری و سوم انتخاب جهانی در شهر مشهد مقدس را بگیرم. و همچنین سال 92 در تیم ملی wbbf ایران در دسته +75 کیلوگرم حضور پیدا کنم. در حال حاضر مربیگری درجه 2 و 3 و داوری درجه 3، مربی و داور بین المللی ifbb و همچنین مربیگری بدنسازی ورزش های رزمی و کشتی را دارم و خارج از دنیای ورزش یک معمار هستم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!