یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر
2-non-meat-sources-of-protein

دو منبع پروتئین غیر گوشتی

  • گردآوری توسط سالار محسنی

  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۵

  • 474 مشاهده

  • بدون ديدگاه

آیا کره بادام زمینی برای ما مفید است؟

اگر چه کره بادام زمینی دارای چربی بالایی است(۱۶ گرم چربی، و ۱۹۰ کالری در هر دو قاشق غذا خوری) اما دارای مواد مغذی بسیار مفید برای بدن میباشد کره بادام زمینی منبع عالی از پروتئین، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است.

مصرف دو قاشق غذا خوری کره بادام زمینی حاوی بیش از هشت گرم پروتئین، تقریبا ۲ گرم فیبر رژیمی، ۲۰۸ میلی گرم پتاسیم ،بیش از نیم گرم آهن، ۲۴ میکرو گرم فولیک و سه گرم شکر میباشد.

در سال ۲۰۰۳ مرکز دارو و غذا سلامت و کیفیت مطلوب بادام زمینی را تصویب کرد با شواهدی که نشان میدهد خوردن ۴۳ گرم آن در روز به عنوان بخشی از رژیم دارای چربی های اشباع شده و کلسترول پایین، ممکن است خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد.

نکته‌ی جالب این است اگر شما یک شیشه کره بادام زمینی را در محل کار یا در ساک ورزشی تان نگه دارید میتوانید در عرض چند ثانیه چند صد کالری و بیشتر از چندین گرم پروتئین به بدن خود برسانید. این ماده غذایی همچنین پروتئین مورد نیاز بعد از تمرین را تامین میکند زمانی که عضلات شما بیشتر از هر وقت دیگر به مواد مغذی نیاز دارند.

قارچ

اگر به دنبال این هستید که سالادتان سالم تر باشد، قارچ را امتحان کنید تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه پزشکی نشان داد که موش هایی که قارچ بیشتر خوردند سلول های کشنده طبیعی بیشتر کسب کردند که بدنشان را از شر ویروس ها و سرطان خلاص کرد.

تحقیقات پیشین نشان داده اند که مواد موجود در قارچ میتواند مانع سرطان شود همچنین آنها دارای کالری بسیار پایینی میباشند. قارچ ها با میزان پروتئینی که در خود دارند، می توانند نقش موثری در تغذیه و تامین پروتئین مورد نیاز افراد ایفا کنند.

golden-diet-tip-for-gain-mass

→ مطلب قبلی

نکات طلایی تغذیه برای عضله سازی

lose-butt-fats

مطلب بعدی ←

[بانوان بخوانند] تمرینات برای کوچک کردن ران و باسن

در مورد سالار محسنی

در بیست و سومین سال زندگیم هستم و لیسانس تربیت بدنی دارم، علاقه بسیار زیادی که از نوجوانی به بدنسازی داشتم باعث شد سال 90 و 91 در مسابقات 70 کیلوگرم تهران و کرج نفر اول بشم و مقام اول کشوری و سوم انتخاب جهانی در شهر مشهد مقدس را بگیرم. و همچنین سال 92 در تیم ملی wbbf ایران در دسته +75 کیلوگرم حضور پیدا کنم. در حال حاضر مربیگری درجه 2 و 3 و داوری درجه 3، مربی و داور بین المللی ifbb و همچنین مربیگری بدنسازی ورزش های رزمی و کشتی را دارم و خارج از دنیای ورزش یک معمار هستم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!