یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر
جشنواره وب و موبایل ایران
cheat-meal

تقلب در رژیم غذایی

  • گردآوری توسط سالار محسنی

  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

  • 493 مشاهده

  • بدون ديدگاه

برای افزایش سوخت و ساز بدن خود و همچنین چربی سوزی بیشتر، لازم نیست همیشه از وعده های غذایی کم کالری مصرف کنید، این کار باعث خواهد شد تا به مرور سوخت و ساز بدن شما کاهش پیدا کند و دیگر از تمرینات و حتی رژیم خود نتیجه لازم رو نگیرید و به اصطلاح درجا بزنید.

همانطور که میدونید افراط در هر کاری خوب نیست، و میتونه نتیجه عکس بده. حتی اگر در ورزش، یا شیوه غذا خوردن باشه.

همونطور که خوردن غذاهای چرب و پر از کالری، و یا نشستن های طولانی مدت خوب نیست، به همون نسبت، خوردن غذاهای کم کالری و یا ورزش بیش از حد هم میتونه شما رو از رسیدن به هدف تناسب اندامتون باز داره.

اکثر ما فکر میکنیم، اگر هر روز و با شدت زیاد ورزش کنیم، و در کنار این تمرینات، مرتب رژیم کم کالری بگیریم، زود تر به هدف تناسب اندام میرسیم، در صورتی که میتونه نتیجه کاملا برعکس باشه.

اما تقلب در رژیم غذایی ؟

خوردن غذاهای کم کالری، بعد از مدتی باعث کم شدن متابولیسم یا سوخت و ساز بدن شما، و در نتیجه، کم شدن میزان چربی سوزی شما خواهد شد.

برای اینکه متابولیسم بدنتون کاهش پیدا نکنه، باید در طول هفته یا ماه در وعده های غذاییتون تقلب کنید، به این معنی که هر ۱۰ روز، یا هر ۷ روز مجاز هستید هر غذایی که دوست دارید میل کنید، تا از کاهش سوخت و ساز بدن جلوگیری کنید. درنظر داشته باشید، این دوره ۱۰

روزه یا ۷ روزه با توجه به شرایط شما میتونه متغیر باشه.

در این مورد به قانون ۹۰/۱۰ که در پایین توضیح داده شده، رجوع کنید.

قانون ۹۰/۱۰ را به خاطر بسپرید: این قانون میگه ۹۰ درصد غذاهایی که میخورید باید غذاهای سالم باشه، در حالیکه ۱۰ درصد رو میتونید اختصاص بدین به غذاهای پر کالری.

به عنوان مثال اگر برنامه غذایی شما به این صورته که در طول روز ۵ وعده غذا میل میکنید، در هفته میشه ۳۵ وعده، که با توجه به قانون ۹۰/۱۰ میتونید ۳ تا ۴ وعده غذایی رو تقلب کنید.

شما میتونید یک وعده غذایی پر کالری داشته باشید، نه یک روز کامل، پر از غذاهای پر کالری!

سعی کنید در وعده های تقلب از خوردن غذاهای فرآوری شده خودداری کنید و غذاهای مورد علاقتون رو، خودتون در منزل بپزید.

با توجه به نکات بالا، دقت کنید که اکثر متخصصین پیشنهاد میکنن بهترین زمان برای خوردن وعده تقلب، بعد از انجام ورزش هست.

همچنین وعده های تقلب نباید به گونه ای باشه که شما رو به عادت بد غذایی سابقتون برگردونه.

پس با برنامه ریزی صحیح و دقت در آنچه که میخورید، در وعده های غذاییتون، تقلب کنید.

 

nutrition-for-muscle-gain

→ مطلب قبلی

ﻣﻮﺍﺩ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﻣﻔﯿﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﻋﻀﻼﺕ

voice-from-joints

مطلب بعدی ←

کدام صدای مفصلی را باید جدی گرفت؟

در مورد سالار محسنی

در بیست و سومین سال زندگیم هستم و لیسانس تربیت بدنی دارم، علاقه بسیار زیادی که از نوجوانی به بدنسازی داشتم باعث شد سال 90 و 91 در مسابقات 70 کیلوگرم تهران و کرج نفر اول بشم و مقام اول کشوری و سوم انتخاب جهانی در شهر مشهد مقدس را بگیرم. و همچنین سال 92 در تیم ملی wbbf ایران در دسته +75 کیلوگرم حضور پیدا کنم. در حال حاضر مربیگری درجه 2 و 3 و داوری درجه 3، مربی و داور بین المللی ifbb و همچنین مربیگری بدنسازی ورزش های رزمی و کشتی را دارم و خارج از دنیای ورزش یک معمار هستم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!