یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر
جشنواره وب و موبایل ایران
the-resone-of-more-meal-on-a-day

تاثیرات حذف وعده های غذایی

  • گردآوری توسط سالار محسنی

  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۵

  • 396 مشاهده

  • بدون ديدگاه

وقتی یک وعده غذایی را حذف کنید بدن در حالت روزه داری میرود و تمام کربوهیدراتها و پروتیینها و چربیهای بدن تبدیل به کالری میشود و اگر این حالت ادامه پیدا کند در بدن اتفاقات زیر رخ میدهد:

  • ذخایر کربوهیدرات کبد وارد بدن و عضلات میشود.
  • پس از افت قند در بدن عضلات و اعصاب و مغز عضلات را تجزیه کرده و مصرف میکنند.
  • برای جلوگیری از تجزیه عضلات بدن چربیهای مفید را میسوزاند.
  • سطح هورمون تیروییدی کم میشود.

در این فرآیند چربی های بدن تبدیل به سوخت میشود که به این حالت کتوسیس میگویند و تاثیرات منفی زیر رخ میدهد:

  • حالت تهوع
  • خستگی
  • یبوست
  • کاهش فشار خون
  • افزایش ریسک بیماری کلیه
  • مشکلات تنفسی
  • آسیب پذیری جنین در خانم باردار

تاثیرات حذف وعده های غذایی:

  • کاهش انرژی در طول روز
  • کاهش سوخت و ساز بدن
  • افزایش ولع برای دریافت شیرینی جات
  • کاهش قدرت بدن
  • افزایش آسیب دیدگی بدن
  • کاهش تراکم استخوان
  • کاهش دمای بدن
  • کاهش عملکرد بدن
  • کاهش مقاومت در برابر بیماریها
  • کاهش سطح تستوسترون بدن
  • نوسانات اخلاقی و رفتاری
  • اختلال در قاعدگی
  • اختلال در سیستم تنظیم دمای بدن
  • تحلیل رفتن عضلات و غلبه چربی به بدن

هورمونی به نام گرلین در لوزالمعده وجود دارد که باعث گرسنگی میشود و تنها راهی که میتوان آنرا مهار کرد مصرف تعداد وعده های بیشتر غذا در حجم و کالری کم میباشد و این کار باعث جلوگیری از افت قند خون و کارکرد بهتر بدن و عضلات و چربی سوزی بیشتر میشود.

3-tip-for-more-mass-gaining

→ مطلب قبلی

۳ اصل مهم برای نتیجه بهتر در دوره حجم

mind-muscle-connection

مطلب بعدی ←

ارتباط ذهن و عضله

در مورد سالار محسنی

در بیست و سومین سال زندگیم هستم و لیسانس تربیت بدنی دارم، علاقه بسیار زیادی که از نوجوانی به بدنسازی داشتم باعث شد سال 90 و 91 در مسابقات 70 کیلوگرم تهران و کرج نفر اول بشم و مقام اول کشوری و سوم انتخاب جهانی در شهر مشهد مقدس را بگیرم. و همچنین سال 92 در تیم ملی wbbf ایران در دسته +75 کیلوگرم حضور پیدا کنم. در حال حاضر مربیگری درجه 2 و 3 و داوری درجه 3، مربی و داور بین المللی ifbb و همچنین مربیگری بدنسازی ورزش های رزمی و کشتی را دارم و خارج از دنیای ورزش یک معمار هستم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!