یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر
جشنواره وب و موبایل ایران
best-workout-for-you-to-stay-fit

بهترین ورزش ها برای تناسب اندام

  • گردآوری توسط سالار محسنی

  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

  • 440 مشاهده

  • بدون ديدگاه

۱

طناب زدن

طناب زدن یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای برقراری تناسب اندام است. به کمک طناب زدن می‌توان چربی‌های بدن را سوزاند. این ورزش باعث شکل دادن به پاها، شکم، دست‌ها و شانه‌ها می‌شود. بوکسورها معمولا در تمرینات خود از طناب زدن استفاده می‌کنند. با هر ۴۵ دقیقه‌ طناب زدن می‌توان حدود ۴۵۰ کالری سوزاند.

۲

دویدن

همه می‌توانند تنها با داشتن کفش‌های مناسب بدوند. دویدن احساس آزاد بودن به ورزشکار می‌دهد. دویدن فعالیت مناسبی برای سلامت شش‌ها و قلب است. ضمنا این ورزش راه مناسبی برای کم کردن وزن و سوزاندن کالری است. باید توجه داشته باشید که اگر هوای بیرون آلوده باشد، در فضای بسته دویدن را انجام دهید.

۳

شنا

شنا ورزشی است که تمام ماهیچه‌های بدن را به کار می‌گیرد و بر روی قلب و ریه‌ها کار می‌کند. این ورزش برای آمادگی جسمانی بسیار مناسب است. شنا توانایی، استقامت و قدرت ریه‌ها را افزایش می‌دهد. این ورزش می‌تواند جایگزینی برای ایروبیک و دو باشد. ۳۰ دقیقه‌ مستمر شنا کردن حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری را می‌سوزاند. از دویدن در آب و ایروبیک در آب برای سوزاندن چربی‌های بدن استفاده کنید. این فعالیت‌ها مفرح و مفید هستند.

۴

دوچرخه‌سواری

دوچرخه‌سواری آمادگی هوازی را افزایش می‌دهد و عضلات پا را قوی می‌کند. این ورزش فشاری به زانواها وارد نمی‌کند. می‌توانید از دوچرخه برای رفتن به محل کار استفاده کنید.

۵

استفاده از پله

تحقیقات نشان داده است که نیمی از بزرگسالان انگلیسی آنقدر آمادگی جسمانی کمی دارند که به هنگام بالا رفتن از پله‌ها، دچار نفس تنگی می‌شوند. استفاده از پله راهی مناسب برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی است و از چاقی مفرط، فشار خون و سکته قلبی جلوگیری می‌کند. استفاده از پله‌ها بهتر از استفاده از آسانسور است.

۶

پیاده روی

پیاده روی یکی از بهترین ورزش‌هاست، زیرا هزینه‌ای ندارد و برای همه قابل دسترسی است. این ورزش فعالیتی هوازی است و نیازی به تجهیزات خاصی ندارد. سعی کنید به جای استفاده از ماشین پیاده روی کنید. اگر تعداد قدم‌های خود را بشمارید برای پیاده روی انگیزه بیشتری پیدا می‌کنید.

۷

استفاده از بازی‌های کامپیوتری

می‌توانید از کنسول‌های بازی که نیاز به فعالیت فیزیکی دارند، استفاده کنید. امروزه بازی‌های مختلفی شامل ورزش‌های یوگا، ایروبیک و غیره وجود دارند.

۸

پیوستن به تیم‌های ورزشی

تیم‌های ورزشی وجود دارند که می‌توانید به آنها ملحق شوید. شرکت در این تیم‌ها می‌تواند سلامت قلبی – عروقی، کارایی عضلات، هماهنگی و تعادل را افزایش دهد.

۹

انجام پیلاتس و یوگا

می‌توانید حرکات ساده این ورزش‌ها را یاد بگیرید و در خانه انجام دهید. ضمنا کلاس‌هایی برای یادگیری این ورزش‌ها هم وجود دارند که در صورت داشتن علاقه می‌توانید در آنها شرکت کنید. پیلاتس برای افزایش قدرت عضلات شکمی بسیار مناسب است. انجام مرتب این ورزش‌ها سلامت فیزیکی و روحی را افزایش می‌دهد.

۱۰

انجام دادن کارهای منزل

انجام دادن کارهای خانه نیز نوعی فعالیت ورزشی است و می‌تواند به سوزاندن کالری کمک کند. باغبانی نیز روش مناسب برای بالا بردن آمادگی جسمانی است. برای افراد سالمند باغبانی باعث کاهش خطر پوکی استخوان می‌شود.

8-reasons-you-not-gaining-muscle-mass

→ مطلب قبلی

۸ اشتباهی که باعث توقف رشد عضله می‌شود

diet-tip-for-workers

مطلب بعدی ←

نکات رژیمی برای شاغلین که وقت ندارند

در مورد سالار محسنی

در بیست و سومین سال زندگیم هستم و لیسانس تربیت بدنی دارم، علاقه بسیار زیادی که از نوجوانی به بدنسازی داشتم باعث شد سال 90 و 91 در مسابقات 70 کیلوگرم تهران و کرج نفر اول بشم و مقام اول کشوری و سوم انتخاب جهانی در شهر مشهد مقدس را بگیرم. و همچنین سال 92 در تیم ملی wbbf ایران در دسته +75 کیلوگرم حضور پیدا کنم. در حال حاضر مربیگری درجه 2 و 3 و داوری درجه 3، مربی و داور بین المللی ifbb و همچنین مربیگری بدنسازی ورزش های رزمی و کشتی را دارم و خارج از دنیای ورزش یک معمار هستم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!