یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر
best-food-for-increase-muscle-power

بهترین خوراکی ها برای افزایش قدرت عضلات

تقریبا همه با مواد معدنی و مغذی، کربوهیدرات و پروتئین وجود در گوشت، لبنیات و حبوبات آشنا هستند، در این مقاله با بهترین خوراکی ها برای افزایش قدرت عضلات آشنا میشوید.

ماهی

 به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی برای عضله سازی است. ماهی قزل آلا می تواند به عضلانی کردن و سوزاندن چربی به دلیل ترکیب منحصر به فرد آن و داشتن  امگا ۳، EPA و DHA، ویتامین B و پروتئین با کیفیت بالا دارد.

یک هفته خوردن ماهی قزل آلا کبابی با سالاد یا سبزیجات سبز مفید است. در صورت امکان، ماهی قزل آلا را انتخاب کنید. اگر  ماهی دوست ندارید، می توانید مکمل روغن ماهی مصرف کنید.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین منبع بسیار غنی از پتاسیم و آنتی اکسیدان هاست که برای ساخت ماهیچه مفید است.

ماست کم چرب

ماست کم چرب از نظر پروتئین، کلسیم، پتاسیم و ویتامین دی غنی است و عملکرد عضلات را بهبود می بخشد.

کینوا

نوعی از حبوبات است که منشا آن آمریکای جنوبی است و پر از کربوهیدرات های مفید است که بدن برای تامین انرژی آنها را ترجیح می دهد.

تخمه کدو

تخم کدو حاوی منیزیم، منگنز، آهن و مس است.

حبوبات

اگر تصمیم  شما در مورد عضله سازی جدی است، باید حبوبات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. انواع مختلف حبوبات منابع بسیار مغذی پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و فیبر می باشد.

تخم مرغ

سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین است که  عضلات را تقویت میکند. در واقع، آنها حاوی پروتئین با کیفیت بالا  برای بهبود عضلات و ساخت و ساز بدن و همچنین مواد معدنی با ارزش مانند کلسیم، روی و آهن لازم است.

زرده تخم مرغ یک منبع غنی از ویتامین ها، از جمله A، E، K و طیف وسیعی از ویتامین B مانند B12، ریبوفلاوین و اسید فولیک است. تمام این مواد مغذی برای بالا بردن سرعت سوخت و ساز بدن و تبدیل چربی به انرژی ضروری است.

خوردن یک یا دو عدد تخم مرغ در روز به ساخت عضلات و سالم ماندن آن کمک میکند. شما می توانید تخم مرغ را به شیوه های مختلفی، مانند آب پز، نیمرو بپزد. سفیده تخم مرغ، تخم مرغ سفت ترجیح داده میشود.

سینه مرغ

 سینه مرغ غذای بسیار عالی برای تقویت عضلات است. یک منبع بزرگ از پروتئین بدون چربی است که به راحتی بافت ماهیچه ها را ترمیم داده  و سلول های  آسیب دیده  را در طول تمرینات سخت تقویت میکند. از دیگر مواد مغذی نیاسین، ویتامین B6، آهن، سلنیوم و روی است، غذاهای بو داده و یا سینه مرغ کبابی بهترین گزینه برای عضله سازی در رژیم غذایی خود می باشد. شما همچنین می توانید سینه مرغ را در سوپ و سالادبریزید.

شیر

شیر یکی دیگر از مواد غذایی برای تقویت عضله است.  دارای پروتئین است. پروتئین آب پنیر به سرعت جذب بدن می شود. ماده پروتئین شیر، از سوی دیگر، به آرامی هضم می شود. شیر نیز دارای ویتامین ها و مواد معدنی، کربوهیدرات ها و چربی های خوب است که بدن  نیاز به ساخت عضلات دارد. به علاوه، به عنوان ، شیر بدن را در طی زمان ورزش هیدراته میکند.

بعد از هر ورزش نوشیدن یک لیوان شیر کم چرب بسیار ایده آل است.

differents-between-men-and-women-body

→ مطلب قبلی

تفاوتهای بدنی آقایان و بانوان

build-muscle-with-green-vegtables

مطلب بعدی ←

عضله سازهای سبز

در مورد سالار محسنی

در بیست و سومین سال زندگیم هستم و لیسانس تربیت بدنی دارم، علاقه بسیار زیادی که از نوجوانی به بدنسازی داشتم باعث شد سال 90 و 91 در مسابقات 70 کیلوگرم تهران و کرج نفر اول بشم و مقام اول کشوری و سوم انتخاب جهانی در شهر مشهد مقدس را بگیرم. و همچنین سال 92 در تیم ملی wbbf ایران در دسته +75 کیلوگرم حضور پیدا کنم. در حال حاضر مربیگری درجه 2 و 3 و داوری درجه 3، مربی و داور بین المللی ifbb و همچنین مربیگری بدنسازی ورزش های رزمی و کشتی را دارم و خارج از دنیای ورزش یک معمار هستم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!