یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

بهترین خوراکی های افزایش دهنده تستوسترون

یک رژیم غذایی شامل مواد غذایی تقویت کننده تولید تستوسترون در بدن میتواند تاثیر بسیار زیادی را در تحریک ترشح بیشتر تستوسترون داشته باشد. با رسیدن به سن ۳۰ سالگی، سطح تستوسترون مرد کاهش پیدا می کند و با بالا رفتن سن شدت می یابد و می تواند منجر به خلق و خوی بد و از دست دادن میل جنسی، ایجاد مشکلات تمرکز و حافظه شود. در ادامه با بهترین خوراکی های افزایش دهنده تستوسترون آشنا شوید و به منوی غذایی خود اضافه کنید!

این مقاله در تاریخ ۳/۴/۱۳۹۵ بروزرسانی شد.

عسل

معروف به شفا دهنده طبیعی است. عسل حاوی بورون، یک ماده معدنی دارای سطح تستوسترون بالا و آنتی اکسیدان است که رگ هایتان را برای بهبود قدرت میل جنسی باز میکند.

کلم

حاوی ویتامین و مواد معدنی است. کلم دارای ایندول-۳-کاربینول است که سطح هورمون زنانه استروژن را کاهش می دهد و باعث می شود تستوسترون کارآمدتر باشد.

مارچوبه

داروی قوای جنسی مشهور است. مارچوبه حاوی فولیک اسید، پتاسیم و ویتامین E است که همگی برای تولید تستوسترون ضروری می باشند.

سیر

ترکیب آلیسین موجود در سیر سطح هورمون استرس کورتیزول را کاهش می دهد که موجب می شود تستوسترون تاثیر بیشتری روی بدن بگذارد. بهتر است سیر را خام بخورید.

تخم مرغ

چربی اشباع شده، امگا ۳، ویتامین D، کلسترول خوب و پروتئین موجود در تخم مرغ همگی برای تولید تسوتسرون ضروری هستند.

موز

آنزیم بروملین موجود در موز به افزایش سطح تستوسترون کمک می کند. همچنین منبع پائین آزادسازی انرژی دارد.

هندوانه

دانشمندان در دانشگاه A&M تگزاس کشف کردند که هندوانه حاوی یک آمینو اسید به نام سیترولین می باشد که در بدن به آرژنین تبدیل می شود و باعث افزایش جریان خون می شود.

جینسینگ

تحقیقی از دانشگاه پزشکی اولسان نشان داد که جینسینگ قرمز کره ای به ۶۰ درصد از بیماران دارای ناتوانی جنسی کمک می کند و باعث افزایش هورمون تستوسترون می شود.

بادام

تنها یک مشت از این آجیل می تواند توانایی جنسی مردان و زنان را افزایش دهد. به خاطر اینکه بادام حاوی مقدار زیادی زینک وافزایش دهنده تستوسترون است.

انواع صدف ها و خرچنگ های خوراکی

انواع صدف ها و خرچنگ های خوراکی منابع بسیار غنی از روی میباشند که این ماده خود مهم ترین ماده معدنی برای تولید تستوسترون می‌باشد.صدف ها و خرچنگ ها همچنین شامل مواد معدنی و ویتامین هایی دیگری نیز هستند که در تولید تستوسترون نقش مهمی‌ را ایفا میکنند.برخی‌ از آنها عبارتند از سلنیوم و ویتامین ب ۱۲ و پتاسیوم و منیزیوم.

میوه های خانواده مرکبات

علاوه بر اینکه هورمون استرس کورتیزول را کاهش می دهند مرکبات حاوی ویتامین A مورد نیاز برای تولید تستوسترون نیز می باشد و می توانید به کاهش سطح استروژن نیز کمک کنند.

اسفناج

این برگ سبز برای کاهش سطح استروژن ثابت شده است و غنی از منیزیم و ویتامین C و E است که همگی برای بلوک های تستوسترون ضروری هستند.

انگور

طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه هونگ کنگ خوردن یک خوشه انگور سیاه در روز می تواند سطح تستوسترون را بالا ببرد.

ماهی سالمون

گذشته از اینکه حاوی سطح بالای منیزیم، ویتامینB و امگا ۳ برای تولید تستوسترون است، محققان در دانشگاه پزشکی گراتس در اتریش دریافتند که سالمون سطح گلوبولین که باعث بلااستفاده بودن تستوسترون می شود را کم می کند.

آووکادو

تحقیقات آمریکا در دانشگاه ایالت پن دریافتند که مردان با مصرف بالای چربی اشباع شده موجود در غذاهایی مثل آووکادو، آجیل ها و روغن های گیاهی، کسترول LDL پایین و تستوسترون بالایی دارند.

تن ماهی

طبق تحقیقات دانشگاه پزشکی گراتس در اتریش ویتامین D می تواند به افزایش سطح تستوسترون تا حدود ۹۰ درصد کمک کند. اگر شما زیاد آفتاب نمی گیرید، تن ماهی و تخم مرغ را به رژیم خود اضافه کنید.

انار

مقاله ای در مجله ای بین المللی گزارش داده که ۴۷ درصد از مردانی که هورمون تستوسترون شان کم است اگر روزانه یک لیوان آب انار بنوشند بهبود چشمگیری در وضعیت خود خواهند دید.

گوشت حیوانات گیاه خوار

گوشت حیوانات گیاه خوار یک منبع طبیعی بسیار عظیم و عالی‌ از روی و ویتامین دی و چربی‌ های اشباع می‌باشد که تمام این موارد برای تولید تستوسترون در بدن نیاز میباشند.گوشت گاو احتمالا محبوب ترین گوشتی است که افراد از آن استفاده میکنند.مخصوصا گوشت گاو گیاه خوار بهترین انتخاب می‌باشد.

روغن زیتون و روغن نارگیل

روغن زیتون طبیعی یکی‌ از بهترین منابع برای تامین چربی‌ های سالم مورد نیاز بدن می‌باشد.این ماده غذایی باعث میشود کلسترول موجود در بدن تبدیل به تستوسترون شود.روغن زیتون باعث افزایش فعالیت آنزیم هایی میشود که در فرایند تولید تستوسترون دخیل هستند و همچنین باعث افزایش سطح آنتی اکسیدان ها در سلول های لیدیگ در بیضه ها میشود.
روغن نارگیل یک منبع چربی‌ اشباع می‌باشد که از نظر تحریک تولید تستوسترون در بدن بسیار شبیه به روغن زیتون عمل می‌کند.این روغن نیز باعث افزایش فعالیت آنزیم هایی میشود که در تولید تستوسترون در بدن نقش دارند و سطح آنتی اکسیدان ها در سلول های لیدیگ بیضه را نیز همانند روغن زیتون افزایش میدهد.

جو

جو شامل ساپونین هایی به نام آوناکوساید موجب ترشح بیشتر این هورمون میشه.

ذغال اخته

یکی‌ دیگر از منابعی که میتواند سطح استروژن های مضر بدن را پایین آورد و در جهت حمایت از تستوسترون عمل کند ذغال اخته می‌باشد.ذغال اخته حاوی ماده ای به نام کلسیم دی گلوکارات می‌باشد که به طور طبیعی نیز در بدن تولید میشود.این ماده توانایی این را دارد که مواد سمی و استروژن های اضافی بدن را پاکسازی کند.همچنین ذغال اخته حاوی ماده ای به نام رسوراترول می‌باشد که هم خاصیت ضد آروماتاز دارد و هم سطح استروژن بدن را پایین نگه میدارد.

پیاز

پیاز یک ماده غذایی بسیار شناخته شده می‌باشد که دارای مزیت های بسیار زیادی می‌باشد که برخی‌ از آنها عبارتند از تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش التهابات بدن و از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن.همچنین بر این مزیت ها باید به خاصیت افزایش تولید تستوسترون پیاز نیز اشاره کنیم.

زنجبیل

زنجبیل نیز به شکل مناسبی میتواند باعث افزایش سطح تستوسترون بدن شود.حتى مردان عقیمی که بعد از مدتی‌ مصرف منظم زنجبیل میزان تستوسترون آنها به شکل قابل توجهی‌ افزایش یافته بود.

→ مطلب قبلی

بیشترین میزان عضله سازی با تنظیم رژیم غذایی

مطلب بعدی ←

تفاوت بین رشته های فیزیک و بادی کلاسیک و بادی بیلدینگ

در مورد سالار محسنی

در بیست و سومین سال زندگیم هستم و لیسانس تربیت بدنی دارم، علاقه بسیار زیادی که از نوجوانی به بدنسازی داشتم باعث شد سال 90 و 91 در مسابقات 70 کیلوگرم تهران و کرج نفر اول بشم و مقام اول کشوری و سوم انتخاب جهانی در شهر مشهد مقدس را بگیرم. و همچنین سال 92 در تیم ملی wbbf ایران در دسته +75 کیلوگرم حضور پیدا کنم. در حال حاضر مربیگری درجه 2 و 3 و داوری درجه 3، مربی و داور بین المللی ifbb و همچنین مربیگری بدنسازی ورزش های رزمی و کشتی را دارم و خارج از دنیای ورزش یک معمار هستم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!