یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر
جشنواره وب و موبایل ایران
should-women-take-creatine

[بانوان بخوانند] آیا خانم ها میتوانند کراتین مصرف کنند؟

کراتین چه می کند؟

به زبان ساده، عضلات را در جذب مواد مغذی مورد نیاز برای کار عضلانی، بهبود و رشد، کمک می کند.

کراتین برای خانمها چه اهمیتی دارد؟

ابتدا باید بدانید که چربی، در عضلات می سوزد!” بنابراین اگر می خواهید که بدنی زیبا، متناسب و بدون چربی داشته باشید، راهی بجز تقویت عضلاتتان ندارید. بدین ترتیب، بدنتان به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می شود! کراتین، این روند را تشدید می کند. کراتین، با افزایش شدت جریان خون به داخل عضلات، باعث ایجاد انقباضهایی کارآمدتر در هنگام وزنه زدن و احساس قدرت بیشتر می شود. این ماده، با تامین مستمر مواد مغذی مورد نیاز عضلات(کراتین فسفات)، به بهبود آنها پس از تمرین و خشک (بدون چربی) و متراکم شدنشان کمک می کند.

چقدر باید مصرف کرد؟

من مصرف روزانه ۰٫۱گرم به ازای هر کیلو وزن بدن را به همراه یک نوشیدنی شیرین پیشنهاد می کنم. آنگونه که قبلا گفته می شد، نیازی به “اشباع” کردن بدن از این ماده برای خانمها نیست. بهترین و موثرترین زمان مصرف کراتین، پس از تمرین است. نوبت دیگر، اول صبح یا پیش از تمرین است. نتایج اولیه را ظرف مدت یک هفته خواهید دید.

پف کردن ناشی از کراتین چیست؟

برجسته ترین عارضه جانبی مصرف کراتین برای خانمها، پف کردن است. این حالت، تورم عمومی بدن است و شباهتی به “تورم ماهانه” ندارد. آب اضافی، در عضلات محبوس می شود، بنابراین، هر چه حجم عضلاتتان بیشتر باشد، تورم یا پف کردگی بیشتری را احساس خواهید کرد. خود من در هنگام مصرف کراتین، حدود ۳ تا ۵ پوند (۱ پوند = ۴۵۰ گرم) آب اضافی می آورم. البته، جای نگرانی ندارد. ظرف مدت دو هفته پس از قطع این مکمل، آب اضافی هم از دست می رود.

چه مدت باید مصرف کرد؟

اگر مشتاق کسب بهترین نتایج ممکن هستید، ضمن مصرف کراتین، باید برنامه های تمرینی و غذایی خوبی را هم رعایت نمایید. پیشنهاد می کنم، یک دوره ۲ تا ۶ هفته ای، مصرف کنید و سپس بمدت ۲ تا ۶ هفته دیگر قطع و سعی کنید پیشرفتهای انجام شده را نگه دارید. پس از این دوره اولیه، بسته به هدفتان، دوره های متناوب ۲ تا ۱۲ هفته ای مصرف و قطع، مناسب خواهند بود.

kris-gethin-calves-workout

→ مطلب قبلی

رشد انفجاری عضلات ساق پا به سبک کریس گتین

muscle-building-supplement

مطلب بعدی ←

مکملهای مناسب برای عضله سازی، افزایش قدرت، ریکاوری

در مورد ندا خرسندی

از سال 83 با رشته تکواندو وارد دنیای ورزش شدم، ولی به خاطر آسیب دیدگی زانو مجبور به ترک این رشته شدم رشته های مختلف ورزشی را کار کردم و در حال حاضر 3 ساله که به طور جدی وارد دنیای بدنسازی شدم و در حال حاضر کارشناس تربیت بدنی هستم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!