یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

اسکوات و ددلیفت دوست یا دشمن؟

آیا شما هم شنیده اید که اجرای حرکات اسکوات و ددلیفت می تواند باعث پهن شدن قطر کمر شود؟  آیا اسکوات و ددلیفت دوست یا دشمن؟ در ادامه با ما همراه باشید

اما از طرفی هر کسی که وارد بدنسازی می شود خیلی زود متوجه خواهد شد که حرکات اسکوات و ددلیفت هر دو از بزرگترین حجم سازها می باشند که فواید زیادی برای عضله سازی دارند با این اوصاف تکلیف چیست آیا باید از این حرکات استفاده کرده با اینکه چون آنها افزایش پهنای کمر می شوند باید از اجرای آنها خودداری کرد جانی جکسون بدنساز نام آشنای حرفه ای که مدتها پاورلیفتر بوده برایتان پاسخی شفاف ارائه میدهد.

واضح است که هر بدنسازی باید از حرکات اسکوات و ددلیفت استفاده کند چنانچه شما از لحاظ ژنتیکی دارای کمر قطور باشید نمی توانید قطر آنرا کاهش دهید چرا که قطر کمر مربوط به استخوانهای لگن می باشد و در استخوان هم نمی توان تغییری بوجود آورد اما در چربی های اضافی می شود، به کمک تمرین با وزنه نه می توان قطر کمر را بیشتر کند و نه کمتر.

حرکت ددلیفت می تواند شما را برای ساختن عضلات پشت ضخیم و پهن تر یاری دهد حرکت اسکوات نیز باعث ساخته شدن رانها می شود به طوری که قطر آنها را بویژه در بخش خارجی افزایش دهد هر دوی این تغییرات سبب می شود که کمرتان کوچکتر بنظر برسد ددلیفت و اسکوات می توانند واقعا کمر پهن را باریک کنند یا حداقل آنرا باریکتر نمایش دهند و این تغییرات هم بواسطه X شکل شدن بدن بوجود می آید.

ددلیفت های سنگین می توانند عضلات کناری شکم را رشد دهند و چنانچه این عضلات بزرگتر شوند ظاهرکمرتان بزرگتر خواهد شد البته من این مسئله را فقط در افرادی مشاهده کردم که واقعا به مدت چندین سال مداوم ددلیفت های سنگینی اجرا می کردند و این کار را سالها و سالها ادامه‌دار تکرار کرده بودند و لازم به ذکر است که آنها ستهای ۱ الی ۳ تکراری اجرا می کردند.
شما باید به عنوان یک بدنساز حرکت ددلیفت را با ستهای ۵ الی ۱۲ تکراری اجرا کنید با این رویه هرگز مشکلی در مورد قطر کمر نخواهید داشت.

بعضی ها با اجرای حرکت اسکوات باسن های بزرگی پیدا می کنند و این هم وابسته به ژنتیک است هر نوع تمرین سنگین روی عضلات پا حتی اگر تمام آن پرس پا باشد و یک ست اسکوات هم نداشته باشد احتمالا بازهم باعث بزرگ شدن عضلات باسن می باشد.
اما بدون تمرینات سنگین روی پاها هرگز نمی توانید در بدنسازی به حداکثر استعداد خود برسید پس نتیجه می گیریم که شما باید از حرکات اسکوات و ددلیفت نه تنها به عنوان یک بدنساز مبتدی بلکه در تمام مدتی که تمرین با وزنه را دنبال می کنید استفاده کنید.

مطلب بعدی ←

توضیح مختصر و کاربردی در مورد داروی سایتومل (تی ۳)

در مورد سالار محسنی

در بیست و سومین سال زندگیم هستم و لیسانس تربیت بدنی دارم، علاقه بسیار زیادی که از نوجوانی به بدنسازی داشتم باعث شد سال 90 و 91 در مسابقات 70 کیلوگرم تهران و کرج نفر اول بشم و مقام اول کشوری و سوم انتخاب جهانی در شهر مشهد مقدس را بگیرم. و همچنین سال 92 در تیم ملی wbbf ایران در دسته +75 کیلوگرم حضور پیدا کنم. در حال حاضر مربیگری درجه 2 و 3 و داوری درجه 3، مربی و داور بین المللی ifbb و همچنین مربیگری بدنسازی ورزش های رزمی و کشتی را دارم و خارج از دنیای ورزش یک معمار هستم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!