یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

ارتباط ذهن و عضله

برای آن‌که حداکثر بهره را از تمرین‌تان ببرید، ضروری است که به یک ارتباط قوی بین ذهن و عضله دست پیدا کنید. شما می‌توانید با ترکیب ارتباط ذهن و عضله ، قدرت بیشتری به دست آورید.

۱

کنترل ضربان قلب از طریق تنفس

اولین گام در تقویت ارتباط ذهن و بدن از طریق نفس کشیدن است. این یک روش بیولیوژیکی برای کنترل ضربان قلب می‌باشد. فشار، ضربان قلب را افزایش می‌دهد و ورزشکاران حرفه‌ای، ضربان قلب‌شان را از طریق تنفس ریتمیک کنترل می‌کنند. برای کنترل ضربان قلب در هنگام ورزش کردن، به مدت ۶ ثانیه هوا را فرو ببرید، چند ثانیه نفس‌تان را نگه دارید و سپس هوا را در ۷ ثانیه بیرون دهید.

۲تمرین آگاهانه

تحقیقات نشان می‌دهد که تجسم فعالیت عضلانی، به تنهایی می‌تواند فعالیت عضلانی را تا ۱۰ درصد افزایش دهد. بنابراین، یک تمرین را بدون چک کردن آن‌که آیا به فرم صحیح دست یافته‌اید یا نه، انجام ندهید. با تمرین کردن به صورت آگاهانه، شما گروه‌های اصلی عضلانی را به طور مؤثرتری هدف می‌گیرید. این مسئله باعث می‌شود تا تمرین کارآمدتر شود و زمان و تلاش‌تان اصلا هدر نرود.

همچنین تمرین هدفمند، منجر به دستاوردهای تناسب اندام بیشتر نیزمی‌شود. اجازه ندهید که نیروی جاذبه زمین بر تمرینات شما اثر بگذارد. به انقباضات عضلات‌تان به دقت توجه کنید، روی حرکات آهسته و ارادی‌تان تمرکز کرده و فشار را احساس کنید.

۳تجسم را تمرین کنید

تجسم قدرتمند می‌تواند کارایی را تا ۳۵ درصد بهبود ببخشد.

هنگامیکه مغز روی یک تصویر تمرکز می‌کند،(مثلا عضلات دو سر بازوی تفکیک شده) به عضله مربوطه پیامی برای افزایش حجم می‌فرستد و این عضلات صرف‌نظر از اینکه شما آن‌ها را زیاد تمرین ندهید، محکم و قوی می‌شوند.

۴همه حواس پرتی ها را کنار بگذارید

برای دستیابی به ارتباط بهتر ذهن و عضله، باید خودتان را از شر نگرانی‌های روزمره ای که مانع تمرکزتان روی خود ذهنی و جسمی تان می‌شود،خلاص کنید.

۵مدیتیشن

ساکت‌ترین مکان را در خانه تان پیدا کنید. راحت بنشینید و اهداف‌تان را مشخص کنید. چشم‌ها را ببندید، تمام حواس پرتی‌ها را در ذهن‌تان از بین ببرید و نفس عمیق بکشید. روی هدف تناسب اندام یا هر هدفی که باید به خاطر آن اضطراب را کنار بگذارید، تمرکز کنید. برای بهبود تمرکز ذهنی، هر روز ۵ تا ۱۰ دقیقه در سکوت، استراحت کنید.

۶ فیگور بگیرید

فیگور گرفتن، بافت‌های عضلانی را می‌کشد و قوی می‌کند. در مقابل آینه بایستید و با بعضی عضلات‌تان فیگور بگیرید. عضلات‌تان را یک به یک با حرکات آرام و سنجیده منقبض کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد که به اندامی تراشیده دست پیدا کنید و در هنگام تمرین کردن، کنترل عضلانی بهتری داشته باشد.

→ مطلب قبلی

تاثیرات حذف وعده های غذایی

مطلب بعدی ←

دسته بندی افراد از نظر استرس

در مورد سالار محسنی

در بیست و سومین سال زندگیم هستم و لیسانس تربیت بدنی دارم، علاقه بسیار زیادی که از نوجوانی به بدنسازی داشتم باعث شد سال 90 و 91 در مسابقات 70 کیلوگرم تهران و کرج نفر اول بشم و مقام اول کشوری و سوم انتخاب جهانی در شهر مشهد مقدس را بگیرم. و همچنین سال 92 در تیم ملی wbff ایران در دسته +75 کیلوگرم حضور پیدا کنم. در حال حاضر مربیگری درجه 2 و 3 و داوری درجه 3، مربی و داور بین المللی ifbb و همچنین مربیگری بدنسازی ورزش های رزمی و کشتی را دارم و خارج از دنیای ورزش یک معمار هستم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!