یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

آیا دیگر از رژیم چربی‌ سوزی نتیجه نمیگیرید؟

آیا دیگر از رژیم چربی‌ سوزی نتیجه نمیگیرید؟

آیا شما نیز شاهد این هستید که با همه تلاش‌هایی که به طور دقیق انجام می‌دهید باز هم انگار همه تلاش‌های شما برای هیچ بوده است؟

شاید اکنون نیز با خود فکر می‌کنید که شما برای داشتن بدنی عضلانی و کم چرب ساخته نشده اید. اگر از دید سخت کوشی نگاه کنیم احتمالا شما با خود میپندارید که برای رسیدن به نتایج لازم است که منظم باشید و کالری کمی‌ مصرف کنید و از خود گذشتگی بیشتری نشان دهید.

اما آیا این موارد کافی‌ می‌باشد؟

شاید شما تنها به نظم و کالری کم مصرف کردن نیاز نداشته باشید. شاید فقط نیاز است که شما به عادات غذایی خود از دید دیگری نگاه کنید. پس بیایید با هم در زیر به بررسی چند مورد از این عادات و بهبود آنها بپردازیم.

۱شما به اندازه کافی‌ پروتئین “واقعی” مصرف نمی‌کنید

بسیاری از منابع روی مصرف مقدار مناسب پروتئین بسیار تاکید دارند که احتمالا شما نیز بار‌ها آن را خوانده و یا شنیده اید.اکنون نوبت آن است که قدمی‌ جلوتر گذاشته و به بحثی‌ مهم تر بپردازیم و آن هم مصرف منابع عذایی پروتئینی واقعی می‌باشد.

مکمل‌ها بسیار مناسب هستند و کمبود‌های حاصل از رژیم ما را جبران میکنند و بسیار زود در بدن جذب میشوند.اما همانطور که از نام آنها مشخص است مکمل‌ها فقط مکمل هستند و نمیتوانند جایگزین رژیم عذایی شما شوند.از خود بپرسید که آیا به اندازه کافی‌ از منابع واقعی پروتئین نظیر تخم مرغ،گوشت، مرغ، ماهی‌ و محصولات لبنی مثل ماست و پنیر استفاده می‌کنید

منابع عذایی پروتئینی خود را زیر نظر بگیرید. آیا شما نیمی از نیاز خود به پروتئین را از مکمل‌ها تامین می‌کنید؟

پس اگر اینطور است زمان آن رسیده است که منابع غذایی واقعی پروتئینی بیشتر استفاده کنید تا دچار اضافه وزن نشوید.

اما چرا این موضوع مهم است؟

خوردن منابع پروتئینی طبیعی تاثیر مثبتی روی متابولیسم می‌گذارد و بدن مجبور است که فعالیت بیشتری برای هضم این مواد غذایی انجام دهد.

۲اصرار شما به استفاده از رژیم‌های بدون چربی‌

اگر شما نیز هم اکنون از رژیم‌های بدون چربی‌ استفاده می‌کنید زمان آن رسیده است که این رژیم‌ها را کنار بگذارید. اگر تا کنون چیزی در مورد چربی‌‌ها و فواید آنها نشنیده اید پس اکنون این نکات را به یاد بسپارید.

چربی‌‌ها نه تنها باعث سلامت قلب و بهبود عملکرد مغز میشوند بلکه باعث ایجاد سیری در شما نیز میشوند. اضافه کردن مقداری چربی‌ سالم به رژیم عذایی مخصوصا اگر میزان دریافت کربوهیدرات نیز کم باشد بسیار مفید می‌باشد و باعث سوخت رسانی طولانی‌ مدتی‌ به بدن میشود.

یکی دیگر از مزایای چربی‌‌ها در رژیم‌های عذایی کم کالری تنظیم هورمون‌های حیاتی برای کارکرد صحیح متابولیسم، چربی‌ سوزی و بهبود عملکرد می‌باشد. سطح تستوسترون و هورمون رشد در طول رژیم چربی‌ سوزی به شدت کاهش می‌یابد و مصرف چربی‌‌های سالم باعث تنظیم سطح این هورمون‌ها خواهد شد.

منابع عالی‌ برای این چربی‌‌ها آووکادو، تخم مرغ، کره بادام زمینی‌ طبیعی، روغن زیتون، روغن آفتابگردان، بادام، گردو و ماهی‌‌های چرب می‌باشد.

۳شما از غذاهای فرآوری شده به اصطلاح “سالم” بیش از حد استفاده می‌کنید

بازار تهیه غذاهای سالم در سراسر جهان بسیار داغ می‌باشد و به همین خاطر بسیاری از تولید کنندگان وعده‌های بسیاری را به مصرف کنندگان میدهند. شما می‌بینید که محصولات آنها دارای بعضی مواد تشکیل دهنده جدید و متفاوت می‌باشد و خود آنها این مواد تشکیل دهنده را سالم می نامند.

این محصولات میتواند شامل شکلات‌های پروتئینی، نوشابه‌های انرژی زا، اسنک‌های بسته بندی شده و آبنبات چوبی‌هایی که از آنها به عنوان غذاهای سالم یاد میکنند. اما نکته اینجاست که این شرکت‌ها معمولا حقیقت را نمی‌گویند تا شما مجبور شوید از محصولات آنها استفاده کنید. آنها به فکر سلامتی‌ شما نیستند بلکه چشم آنها به جیب شما می‌باشد.

اگر که آنها در آبنبات چوبی‌های خود ۳ گرم پروتئین به کار برده باشند می‌بینید که با تیتر بزرگ می‌نویسند که “اکنون همراه با پروتئین” و از این دست مثال ها. به دلیل اینکه در این محصولات مقدار کمی‌ پروتئین کم کیفیت قرار دارد دلیل نمی‌شود که این مواد سالم باشند.

پس چکار کنیم؟

استفاده از منابع عذایی طبیعی بهترین راهکار می‌باشد. هیچ چیز نمی‌تواند همانند منابع عذایی طبیعی عضله‌ سازی و چربی‌ سوزی انجام دهد.

۴شما بیش از حد از وعده‌های غذایی تقلبی استفاده می‌کنید

شما میدانید که در طول رژیم غذایی چربی‌ سوزی باید یک یا دو وعده تقلبی نیز برای اینکه سرعت متابولیسم حفظ شود مصرف کنید.

اما آیا شما از این روش بیش از حد استفاده می‌کنید؟

آیا با خود احساس می‌کنید که شما شایسته مصرف بیشتر وعده‌های تقلبی هستید یا فکر می‌کنید که نیاز به کالری بیشتری دارید؟

مصرف بیش از حد وعده‌های تقلبی باعث میشود که شما از مسیر خود خارج شده و دیگر راه برگشتی‌ نیز نیست.

یک رژیم کم کالری چربی‌ سوز همانگونه که از اسم آن مشخص است یک رژیم “کم کالری” می‌باشد. گاهی ممکن است که شما اذیت شوید اما دلیل نمی‌شود که شما هر گاه احساس گرسنگی کردید با مقدار زیادی مصرف کالری خود را سیر کنید. یک یا دو وعده غذایی تقلبی برای جایگزین کردن منابع تخلیه شده گلیکوژن کافی‌ می‌باشد.

مصرف بیش از حد وعده‌های تقلبی باعث نابودی تلاش‌های شما خواهد شد و شما را به سمت شکست سوق میدهد.

۵تاکید بیش از حد روی جزئیات

آیا شما نیز جز افرادی هستید که همه جزئیات ریز مغذی‌ها و درشت مغذی‌های خود را ثبت میکنند؟
آیا شما نیز تمام جزئیات مربوط به زمان مصرف وعده‌های عذایی، مقدار مصرف پروتئین، وعده قبل و بعد از تمرین خود و وزن روزانه خود را ثبت می‌کنید؟
آیا شما نیز جز افرادی هستید که وعده غذایی که غیر از خود شما آن را تهیه کرده باشند مصرف نمیکنند؟

اگر شما نیز یکی‌ از این خصوصیت را دارید پس توصیه می‌کنیم که کمی‌ آرام باشید و دوباره در روش‌های خود تجدید نظر کنید. صرف زمان بیش از حد روی جزئیات میتواند آینده نگری شما را مخدوش کند.

آرام باشید و به خود کمی‌ استراحت دهید، بدن انسان همانند یک ماشین نمی‌باشد. بدن شما هر دفعه نسبت به هر دستوری یکسان واکنش نشان نمیدهد، برخی‌ روز‌ها هست که شما احساس چربی‌ سوزی، عضله‌ سازی و رسیدن به اهداف خود را دارید و در برخی‌ روز‌ها هم هست که شما احساس خستگی‌ و تنبلی دارید.

→ مطلب قبلی

۵ ویتامین مخصوص آقایان

مطلب بعدی ←

ﻣﻮﺍﺩ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﻣﻔﯿﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﻋﻀﻼﺕ

در مورد سالار محسنی

در بیست و سومین سال زندگیم هستم و لیسانس تربیت بدنی دارم، علاقه بسیار زیادی که از نوجوانی به بدنسازی داشتم باعث شد سال 90 و 91 در مسابقات 70 کیلوگرم تهران و کرج نفر اول بشم و مقام اول کشوری و سوم انتخاب جهانی در شهر مشهد مقدس را بگیرم. و همچنین سال 92 در تیم ملی wbff ایران در دسته +75 کیلوگرم حضور پیدا کنم. در حال حاضر مربیگری درجه 2 و 3 و داوری درجه 3، مربی و داور بین المللی ifbb و همچنین مربیگری بدنسازی ورزش های رزمی و کشتی را دارم و خارج از دنیای ورزش یک معمار هستم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!