یک قدم جلوتر از گذشته خود با محاسبه‌گرهای فیتنس پرو ورود به محاسبه‌گر

آشنایی با کربوهیدرات های مفید

۱جوپرک

نصف فنجان جو پرک پخته شده سه گرم فیبر و ۲۲ گرم کربوهیدرات و حدود ۹۷ کالری دارد. مصرف جو پرک به دلیل داشتن شاخص گلیسمیک پایین سبب می شود که قند خون به آرامی بالا رود(بر خلاف کربوهیدرات های دیگر نظیر دونات) و عملا می تواند با احساس گرسنگی مقابله کند. این میزان جو پرک بیست الی بیست و پنج درصد فیبر روزانه شما راتامین می کند.

۲لوبیا سبز

نصف فنجان لوبیا سبز پخته شده حاوی ۴٫۵ گرم فیبر و ۱۲٫۵ گرم کربوهیدرات و حدود ۹۷ کالری ست.این مقدار لوبیا سبز نصف نیاز روزانه بدن شما به روی را تامین می نماید. روی به عنوان یک ماده معدنی مبارز علیه سرماخوردگی شناخته شده است. روی همچنین می تواند ترشح هورمونی را زیاد کند که به مغزتان پیغام می فرستدسیر شده اید و خوردن بس است.

۳پاستا با آرد گندم کامل

هر ۲ اونس پاستای خام (خشک) معادل ۵ گرم فیبر و ۴۳ گرم کربوهیدرات و ۱۹۸ کالری دارد. این ماده غذایی انرژی مورد نیاز روزانه شما را به خوبی تامین می کند و ثابت شده است مصرف متعادل آن در یک رژیم غذایی به کاهش سایز کمرتان کمک می کند.

۴کدو

یک فنجان کدوی پخته شده ۹ گرم فیبر و ۳۰ گرم کربوهیدرات و ۱۱۵ کالری دارد. در فصل زمستان بهترین تامین کننده فیبر برای بدن شماست. کدو را در فصل زمستان به راحتی می توانید تهیه نمایید.

۵نان جو کامل

هر ۲ اسلایس نان جو متوسط حدود ۸ گرم فیبر و ۳۰ گرم کربوهیدرات و ۱۶۰ کالری دارد. بسیاری از نان های جو اگرچه تنها محتوی ۵۰ درصد آرد کامل هستند و سعی کنید محصولاتی را خریداری کنید که حاوی ۱۰۰ درصد آرد کامل باشند.

۶لوبیا

نصف فنجان لوبیا حاوی ۸ گرم فیبر و بیست گرم کربوهیدرات و ۱۰۹ کالری می باشد. اگر لوبیا مصرف کنید متناسب تر خواهید ماند و به شما کمک می کند که سایز کمرتان افزایش نیابد.اگرچه انواع مختلف لوبیا مقادیر متفاوتی از فیبر دارند. تنها به یاد داشته باشید اگر کنسرو لوبیا استفاده می کند برای کاهش میزان سدیم آن حتما لوبیا را قبل از مصرف با آب شست و شو دهید.

۷ذرت بوداده

سه فنجان ذرت بو داده بدون افزودنی ۳٫۵ گرم فیبر و ۱۹ گرم کربوهیدرات و ۹۳ کالری دارد. زمانی که برای یک اسنک شور نظیر پفک یا چیپس بیتابید می توانید به ذرت بوداده پناه ببرید. ذرت می تواند احساس گرسنگی تان را کاهش دهد

۸جو دوسر

هر نصف فنجان جو دوسر ۴ گرم فیبر و ۲۷ گرم کربوهیدرات و ۱۵۳ کالری دارد. تقریبا نصف محتوای فیبر آن محلول در آب بود و تبدیل به حالت ژله ای میگردد و سبب می شود احساس پری به شما دست دهد..این نوع فیبر همچنین میتواند به کاهش چربی شکمی شما نیزکمک نماید .

۹کینوا ( خاویار گیاهی)

۲٫۵ گرم فیبر و ۲۰ گرم کربوهیدرات و ۱۱۱ کالری دارد.یک پروتیین کامل بوده و هر ۱۱ نوع اسید آمینه ضروری را داراست که بدن شما از آنها برای تولید بافت عضلانی استفاده می کند.

→ مطلب قبلی

۴۰ خاصیت کنجد

مطلب بعدی ←

حرکات کششی PNF را چگونه انجام دهیم؟

در مورد سالار محسنی

در بیست و سومین سال زندگیم هستم و لیسانس تربیت بدنی دارم، علاقه بسیار زیادی که از نوجوانی به بدنسازی داشتم باعث شد سال 90 و 91 در مسابقات 70 کیلوگرم تهران و کرج نفر اول بشم و مقام اول کشوری و سوم انتخاب جهانی در شهر مشهد مقدس را بگیرم. و همچنین سال 92 در تیم ملی wbbf ایران در دسته +75 کیلوگرم حضور پیدا کنم. در حال حاضر مربیگری درجه 2 و 3 و داوری درجه 3، مربی و داور بین المللی ifbb و همچنین مربیگری بدنسازی ورزش های رزمی و کشتی را دارم و خارج از دنیای ورزش یک معمار هستم.

دیدگاه شما درباره ی این مطلب چیست؟

عضو کانال تلگرام فیتنس پرو شوید. کلیک کن!